Schroth Tedavisi

3 BOYUTLU SCHROTH YÖNTEMİ NEDİR?
Schroth yöntemi, 1921 yılında kendisi de skolyoz olan Katharina Schroth tarafından bulunan, önce Almanya’da  günümüzde ise tüm dünyada yaygınlaşan bir egzersiz konseptidir. Skolyozun 3 boyutlu bir deformite olması sebebine dayanarak oluşturulan Schroth yöntemi, bozulmuş vücut dengesini tüm düzlemlerde yeniden düzeltmeyi amaçlar.Dengesiz duruşun düzeltilmesi ve düzeltilmiş duruşun günlük yaşamda devamının sağlanmasını hedefler.
Skolyoz için özelleştirilmiş 3 boyutlu Schroth yöntemi başlıca; rotasyonel solunum,pelvik düzeltme,core stabilizasyon, doğru pozisyonlama, uygun mobilizasyon, masaj, stretch (germe) uygulamaları,simetrik farkındalık odaklı günlük yaşam aktivitelerini içermektedir.Rotasyonel solunum skolyozdan etkilenen göğüs kafesinin tekrar düzeltilmesi için kullanılır ve Schroth yönteminin en önemli yapı taşlarından bir tanesidir. Nefes tekniği, eğriliğin şekline ve yönüne göre özel olarak belirlenir.
Schroth yöntemi eğriliğe göre özel pozisyonlamaları ve üç boyutlu egzersizleri içerir. Bu yüzden sadece bu alanda uzmanlaşmış fizyoterapistler tarafından egzersiz reçetelemesi yapılabilir.
Skolyozun tipine ve yönüne göre omurgayı olması gereken hatta yaklaştıracak özel pozisyonlar bazı materyaller (havlu, pirinç torbası, silindir ve bloklar vb.) kullanılarak öğretilir. Pozisyonlamalar öğretildikten sonra basitten zora doğru yine kişiye özel planlanan egzersizlere başlanır.
Yılın belli dönemlerinde Schroth kampları düzenlenir. Bu kamplar küçük gruplar halinde ve genellikle birkaç günü kapsayacak şekilde düzenlenir.

Schroth  yönteminde temel hedefler nelerdir?

Skolyotik/kifotik postural duruşun onarılması
Statik-dinamik postural kontrolün ve dengenin sağlanması
Cerrahi sonrası hastaların omurga hareketliliğini ,durusun kontrolünü sağlamak ,cerrahi sonrası adaptasyonu kolaylastırmak,
Hastaların evde bir egzersiz programı uygulamasını sağlamak, teşvik etmek ve günlük faaliyetlerinde postural değişiklikler yaratmak amacıyla Schroth’un bilinçli postür prensiplerine uygun şekilde skolyoza özel alıştırmaların ve nefes tekniklerinin öğretilmesi de dahildir
Yetişkin dönem skolyozunda Schroth yöntemi vücut algısının iyileşmesinde ve ağrıların azalmasında  etkilidir.Bu dönemde omurganın büyüme dönemi sona ermiştir ve  kişiler özellikle ağrıdan çok yakınmaktadır. Ağrı var ise skolyozdan mı kaynaklı yoksa başka bir patolojiden mi ağrı oluştuğu ilk önce belirlenip Schroth yöntemi, manuel terapi(osteopati) veya fizik tedavi programları planlanıp yapılır.

Schroth yöntemi omurga cerrahlarımızın değerlendirmesinin ardından karar verilmekte, omurga terapistlerimizin değerlendirmesi ve planlamasıyla tedaviye devam edilmektedir.
Uzun süreli bir tedavidir. Seans aralıkları genişletilerek hastalarımız özellikle ergenlik döneminin sonuna kadar titizlikle takip edilir.
Skolyozda erken tanı ve tedavi çok önemlidir. Birçok skolyoz ilerlemeden tespit edilirse cerrahiye gerek kalmadan tedavi edilebilmektedir.

Schroth yönteminden  kimler faydalanabilir?

Terapi yaklaşımı, HER YAŞTAKİ skolyoz teşhisi almış bireyi için kullanılabilmektedir. Ameliyat sonrası da dahil olmak üzere tüm skolyoz tedavi aşamalarında yardımcı olabilmektedir.
Bilimsel literatürdeki klinik çalışmalar Schroth yönteminin eğriliğin ilerlemesini durdurabileceğini, azaltabileceğini, cerrahi gereksinimini ve ağrıyı azalttığını, vital kapasiteyi arttırdığını göstermiştir.