Pnömotik Kompresyon Cihazı

(Sıralı Kesikli Kompresyon Cihazı)
Damar hastalıkları sonucu kollarda ve bacaklarda şişlikle giden hastalıklarda kullanılan, damarlardan kaçarak doku aralıklarında biriken fazla sıvının dolaşım sistemine yeniden dönmesini sağlayan bir cihazdır.

Etki Mekanizması:
Pömotik kompresyon cihazı kol ve bacak çevresine takılan manşonlarla basınç uygulayarak etki eder. Uygulama sırasında hastada ağrı oluşturmaz. Cihaz küçük basınç odacıklarından oluşur. El ve ayak bölgesine gelen en alt odacıktaki basınç, omuza ve kalçaya doğru yukarı çıktıkça düşer. Bu basınç farkıyla fazla sıvının dolaşım sistemine geri gönderilmesi uyarılmaya çalışılır.
Kullanıldığı Hastalıklar:
İleri yaşta ortaya çıkan  venöz yetmezlik sonucu oluşan varis ve bacak şişliklerinde, meme ve yumurtalık  kanseri tedavisi ile birlikte yapılan koltuk altı ve kasık bölgesinden lenf düğümü çıkarılması gibi operasyonlardan sonra ve radyoterapi,  kemoterapi uygulamaları sonrası oluşabilen  akut ve kronik lenfödemde, derin ven trombozu dediğimiz toplar damarda tıkanıklık sonrası bacakta şişlik yaratan hastalıkların önlenmesinde kullanılabilir.
Uygulama Yöntemi
Pnömotik kompreasyon cihazının seanslarda uygulama süresi hastanın durumuna göre düzenlenir. Önce 10 dakika ile başlanarak sure 20-30 dakikaya kadar çıkılabilir. Her gün ya da gün aşırı uygulamalar yapılabilir. Basınç düzeyi hastanın durumuna göre,  genellikle 30-60 mmHg aralığında ayarlanır. Cihazın odacıkları arasındaki basınç farkı 10 mmHg kadardır. Tedavi sürecinin kronik lenfödem gibi durumlarda 30 seansa kadar uzatılması gerekebilir.