Spinal Kord Hasarı

Spinal Cord, omurilik adı verilen yapıdır. Spinal Cord yaralanmaları omuriliğin herhangi bir travmaya bağlı olarak zedelenmesi sonucu oluşur. Halk arasında omurilik felci olarak da bilinmektedir. Bu hastalığa neden olacak çeşitli etkenler olabilir. Trafik kazaları, motor kazaları, yüksekten düşmeler, çeşitli enfeksiyonlar, sporcu yaralanmaları veya ateşli silahlı yaralanmalar vakalara neden olabilmektedir.
Omurilik zedelendikten sonra tedavisi zor ya da imkansızdır. Kendi kendine iyileşmez, omurilik yeniden onarılmaz. Omurilik zedelenmesinden hemen sonra oluşan omurilik şokunun süresi ve derecesi çok önemlidir. Bu şok süresince hastanın omuriliği işlevsiz kalır. Bu şok 6 saatten 6 haftaya kadar sürebilir. Şoktan sonraki ilk 6 ay içinde omurilikte iyileşme gözlemlenir. Ancak daha sonraki süreçte kendiliğinden iyileşme yaşanmaz. Aradan zaman geçtikçe iyileşme şansı giderek azalır.
Spinal kord yaralanmalarında acil müdahale hayati önem taşır. Çünkü zaman hastaların aleyhine işler ve geri dönülmez hasarlar kalabilir. Spinal kord tedavisi oldukça karmaşık ve zorludur
Hasta ilk olarak ameliyata alınır ve spinal kord tedavisi yapılırken hasar en aza indirilecek şekilde omurilik onarılmaya çalışılır. Ancak ameliyat tek başına yetmez. Sonrasında uzun süren bir nörorehabilitasyon dönemi başlar. Bu hastalar için fizik tedavi şarttır. İşlev kayıplarının yeniden düzelmesi için kas ve sinir sistemi çalıştırılmaya çalışılır.